En 4:a årings syn på pussar.

Ännu en dag i Helsingborg till ända. Dagen har varit fylld med underbara saker som stan med Eva och samtal på telefonen.

När vi satt och åt lunch såg vi en tjej gå förbi utanför med en reklamskyllt där det stod "Martinshop, stans erotikaffär du vågar gå in i". När jag ser en sådan skylt måste ju jag bara kolla in det. Tog oss en vända dit när vi ätit upp och det var en trevlig lite butik med massa roliga saker ;-) Kan ta er en titt här: http://www.martinshop.se/

När jag skulle lägga min lillebror nu ikväll bjöd han på den roligatse utläggningen om pussar.

Jag: Kan jag få en puss?
Max:
Jag: Varför inte det?
Max: De är slut, jag har inga kvar
Jag: Vart har du gjort av alla pussarna då?
Max: De tog slut på dagis innan
Jag: Har du sprungit runt och pussat tjejer där hela dagen?
Max:
Jag: Men hur kan då pussarna vara slut?
Max: Jag har inte pussat på tjejer, jag har pussat på Sebbe.
Jag: ??? Sebbe! Har du pussat på en kille?
Max: Ja han är så god så jag kan äta upp han

Har börjar jag bli lite smått fundersam, men inser ganska snabbt den pillimariska blicken han ligger inne med. Spelar med ett tag till.

Jag: Vill du inte pussa på tjejer då?
Max: Nä jag vill bara pussa killar som Sebbe, pappa, Alex och mamma
Jag: Men mamma är ju ingen kille!
Max: Jag vet, jag pussar på tjejer ibland.
Jag: Kan jag få en puss då?
Max: Nä, de är ju slut
Jag: Men kan du spara en som jag kan få imorgon?
Max: Vi får se. Nu vill jag sova
Jag: Okej, en godnatt puss?
Max: NÄ!

Har fick jag vifta med den vita näsduken och se mig som besegrad. Men jag ger mig inte och skall in i kampen imorgon med. Jag skall ha en puss :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0